söndag 8 december 2013

Snö

Då har det varit säsongspremiär för snöskottning. I fredags kom första snön men den fick ligga kvar utan att jag flyttade på detta vita puder. Hade glömt bort hur det kändes att skotta men snöskyffeln gick av sig själv, den visste precis vad den skulle göra. Har haft funderingar på att köpa en snöslunga men priset avskräcker. Inte värt det. Än har jag väl några år kvar innan jag hamnar i riskzonen för hjärtinfarkt i samband med denna vinteraktivitet.



Å jag är inte norrman heller för den delen. Eller norska. De verkar trivas alldeles förträffligt på detta underlag och man kan undrar ibland hur de använder detta vita puder. De är fullkomligt fantastiska och verkar vara i en klass för sig och slår fullkomligt knock på alla konkurrenter oavsett om det är längdskidor, skidskytte, backhoppning eller alpin skidåkning. Men det klart, med den traditionen och med de förutsättningarna kan det väl inte bli något annat resultat. Bara att lyfta på vintermössan och gratulera våra fantastiska grannar i väst.
Allt medan jag får fortsätta att skyffla de vita flingor som letar sig ned i Markaskogen för det var nog första men inte sista gången den här vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar