fredag 31 januari 2014

Skönsång

   Nu har jag varit i kyrkan igen. Det händer inte speciellt ofta, tyvärr. Spenderade många somrar i Askers Kyrka som feriearbetare och då tillhörde kyrkobesök vardagen. Nu för tiden blir det mest enstaka besök i samband med dop, bröllop eller begravningar. Det som fortfarande är samma upplevelse är att jag helt plötsligt blir en mästersångare.
"Partypizza lätt att laga till partypizza du får den som du vill, med ost och skinka, räkor, annans och toooooooomat, alltihop tillsammans blir en pizza delikat".
Det var den reklamsloga som vi sommarjobbare plågade vår kyrkvaktmästare med för 35 år sedan. Idag blir det klassiska psalmer som jag uppfattar som välljudande ur min strupe. Tyvärr har jag inte fått något erbjudande om att bli med i kyrkokören så jag gissar att min röst inte häller måttet i andras öron. Men va gör väl det. I kyrkan kan sjunga av hjärtans lust och ingen klagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar