fredag 10 december 2010

Hur man blir den man är; 59

Hösten är en mörk tid
Hösten är en fuktig tid
Hösten är en vacker tid
Hösten är en färgstark tid
Sjätte oktober sätter jag
på mig min skinnjacka
det är ett plagg jag ärvt
Den är fodrad, varm och skön,
mjuk som en kudde
Oxe, get eller kalv
jag vet inte vilken men den värmer
när höstvinden biter som mest
Hösten är en mörk tid
Hösten är en fuktig tid
Hösten är en vacker tid
Hösten är en färgstark tid
Jackan har en doft av den förre ägaren
inte oxe, get eller kalv
En stark påminnelse av den förre ägaren
som finns kvar
det enda som finns kvar
förutom minnen
Hösten är en mörk tid
Hösten är en fuktig tid
Hösten är en vacker tid
Hösten är en färgstark tid
Doften sitter kvar,
jag hänger den på vädring
Motvilligt
Doften är som en målning
påminner, beskriver
den som stått mig nära
Hösten är en mörk tid
Hösten är en fuktig tid
Hösten är en vacker tid
Hösten är en färgstark tid
Doften ger mig minnen, bilder, röster, ljud
ger mig skeenden
från en barndom
ungdom
från dåtid
som aldrig kommer igen
Jackan är som ett starkt band
mellan mig och den förre ägaren
Jag kommer aldrig att sluta använda denna jacka
jag vill aldrig sluta använda denna jacka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar