fredag 21 november 2014

Favoritserier på TV

Saker och ting kan vara bra märkliga ibland. Mitt intresse för bilar är begränsat till att köra dom från punkt A till Punkt B. Enda stoppet bör vara på en mack för bensin. Lyfter på motorhuven och stänger den lika snabbt. Rena rama grekiskan.
Är det då inte en ödets ironi att mina två favoritprogram på teve just nu är Wheelers dealers och Top Gear. Två engelska serier som blandar engelsk humor och bilinformation. Fattar absolut ingenting av bilsnacket i programmen. Spindelleder hit och vridmoment dit. Hästkrafter här och motorblock där. Rena gallimatias och egentligen ointressant för mig. Men ändå sitter jag där som fastklistrad och ser programmen från olika säsonger och ibland även i repris för det är ju den speciella engelska humorn som finns i programmen jag vill åt.
Jeremy Clarkson i Top Gear är den som klarar av att tänka utanför boxen mest av alla. En fullkomligt fantastisk programledare och komiker. Dessutom älskar han att köra bil och är helt orubblig i sitt hat mot motorcyklar och husvagnar. På denna punkt är vi helt ense.
The Guardian


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar