torsdag 14 maj 2015

Tillsammans

Efter 33 år är vi fortfarande tillsammans. Vi gör saker ihop, vi reser tillsammans. Går på konserter ihop. Ibland tränar vi tillsammans. Vi dammsuger Närkes loppmarknader och antikaffärer, tidigare gick vi på auktioner och kunde stå och vänta på det rätta utropet i timmar, tillsammans. Ibland följer jag med till simhallen trots att jag inte är speciellt förtjust i att simma. Vet att det är bra för mig men min fru gillar att simma och äktenskap är ett givande och tagande.
Fram till i år har vi alltid gått på bandy. Min fru har varit en av få kvinnor på läktaren men nu i år blev det inte en match, vi åkte långfärdsskridskor istället, tillsammans.


ÅJ


För en veckan sedan åkte hon bort. Kurs eller möjligtvis konferens till någon varm ö söderöver. Lämnade mig hemma. Helan blev ensam, Puff blev utan Piff. Yang saknar Yin. Men i morgon kommer hon hem igen. Välkommen hem älskling!

ÅJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar