lördag 12 april 2014

Castle vs The Mentalist

Två väldressade, tvålfagra svärmorsdrömmar assisterar polisen,  den ene i New York den andre i Kalifornien. Båda har sina specialiteter som gör dem lämpade att assistera poliskåren i alla fall om de får bestämma själva. Den ene har ett sinne för detaljer och den andre utgår från sin fantasi.



Frun och jag har var sin favorit. Jag gillar Castle och frun är förtjust i The Mentalist. VI har båda åsikter om varandras favoritserie. Jag tycker att Patrick Jane är en odräglig opålitlig besserwisser som inte är någon lagspelare. Hon tycker Castle är en barnslig kvinnotjusare som mest tramsar.
Själv ser jag många likheter med den senare och mig själv. Pratar först och tänker sen, som självklart ger ett resultat som varierar från det briljanta till totalt fiaskoartade påståenden och idéer.
Våra olika uppfattningar om seriernas kvalité kommer nog att finnas kvar. Till och med när de börjar gå i repris.


1 kommentar:

  1. The Castle har jag aldrig sett men jag gillar The Mentalist!

    SvaraRadera