lördag 12 april 2014

Papperstidning

Papperstidningen går mot sin undergång, det är i alla fall vad alla förståsigpåare och mediasiare tror.
Lite trist kan jag tycka, men tiden gång och utveckling är svår att stå emot. Jag gillar doften av svärta och det hemtrevliga prasslet tillsammans med morgonkaffet.
Den lokala morgontidning som jag läser har flera syften i hushållet. Läsning såklart, fönsterputs, ställa våta skor på, paketera glas och porslin med, tända i öppna spisen och i vedpannan med tidningen och när jag väntar på att brasan skall ta fyr, ja då läser jag tidningen igen i pannrummet. Ser inte riktigt att tidningen på nätet skall klara av allt detta….
Tidningen består av många delar och ibland kan man undra varför. Varje del är lövtunn och ofta är reklamen för det stora norska fritidsföretaget, som har sitt reklamblad som ilägg i tidningen, tjockare än hela tidningen med alla sina delar.


Det har nu gått så långt att reklambladen nu har bilagor som ilägg, mera reklamblad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar