onsdag 13 november 2013

Morgonpasset





Strax efter klockan sex på morgonen går min klockradio igång. Gillar att ligga och dra mig sängen, känna att jag har gott om tid. Njuta av den där speciella värmen som finns under lakanen en morgon i sängen när novemberdiset svept in naturen i ett vitt täcke.
Klockradion är inställd på P3 och första stunden är det musik men halv sju drar Morgonpasset igång.
En program med en lugn inledning om man undantar torsdagar då programmet börjar med ett vrål så man garanterat vaknar om man nu inte redan gjort det.
Jag har en hatkärlek till programmet. För några år sedan, när programmet var nytt i etern med Kodjo, Hanna och Martina som programledare undrade jag var det var frågan om. Men på något oförklarligt sätt vande jag mig med dessa tre som oavbrutet pratar i munnen på varandra, tävlar i faktafel och ständigt svammel.
Härom morgonen visste de inte om Miami låg i Florida men lyckades ducka för frågan precis som de smitit undan många av de felaktigheter de sagt genom åren. Och det kanske är det som är grejen. De liknar oss lyssnare, de vet inte allt, säger fel, munhugger kärleksfullt med varandra, skrattar åt varandra, lägger sig i och är som folk är mest.
Det är nog därför jag lärt mig att gilla dom här tre pratkvarnarna!

Morgonpasset får 8 Markaskogar av tio i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar