lördag 16 april 2016

Digital kalender

   Jag har bestämt mig för att använda en digital kalender som jag kan följa i min smartphone vid alla möjliga och omöjliga tillfällen. Det är egentligen andra gången jag försöker med digital kalender. Första gången hade jag en Ericssonmobil med en liten pinne som jag skulle peta med på skärmen. Till slut tröttnade jag på detta opraktiska petande och återgick till min papperskalender igen.

Digitala dagar  Foto: ÅJ

  Jag har varit den trogen nu i många år och det känns som om alla andra börjat använda digital kalender för de flesta går omkring med näsan nerkörd i skenet av sin smartphone. Detta oavsett var och oberoende om det passar sig i sällskapet eller sammanhanget. Det verkar som alla blivit beroende av sin mobil på ett ibland ohälsosamt sätt.
   Men nu var det dags igen för ett nytt försök med digital kalender för mig. Jag kan sedan tidigare de flesta handgreppen, men för att få in de smarta handgreppen och finesserna behövde jag lite hjälp. Och det fick jag. Av ett proffs. En yngre kollega som hade tre olika digitala kalendrar som hon parallellt försökte hålla reda på och organisera sitt liv utifrån.
En jobbkalender, en privat kalender och sin mans kalender. Men för att få livet att gå ihop var hon dessutom tvungen att hålla reda på sin mans fd frus kalender. Inte nog med det, hon var även beroende av sin mans fd frus nuvarande mans kalender och hade också upptäckt att hon var inblandad i sin mans fd frus nuvarande mans fd frus kalender för att få livet att gå ihop.
   Jag kunde känna mig lite simpel där som inte får ihop en digital och en analog kalender i mitt liv med min enda älskade fru.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar