lördag 23 april 2016

Min son och jag



Födelsedagsmiddag Foto: VJ
  Jag trodde att jag var något unikt på spåret. I år är jag dubbelt så gammal som min son, han 27 och jag 54. Jag var dessutom 27 när han föddes. Ett unikt sammanträffande.... men detta händer alla mammor och pappor i förhållande till sina barn en gång i livet. Det finns väl något matematiskt samband tänker jag. Förhållandet håller inte i sig, för när han blir 54 är inte jag 108 utan 81. Det borde innebär att jag blir yngre i förhållande till honom?? 
   Idag är det sonens födelsedag och Roy Orbinsons. Dessutom är det William Shakespeares dödsdag så mycket händer den 23/4. Och som om det inte är nog så är det Bokens dag också. Vilken tur då att han gillar böcker, för det gör jag också.
Sommaren 1989. Foto Marianne


   För tjugosju år sedan var det många och långa vaknätter. Under åren har det blivit ytterligare vaknätter för mig och min fru, men av lite andra skäl än magknip och tveksamt innehåll i blöjan. Barnen har nu gett sig av ut i stora världen och det jag och min fru kan göra är att finnas där för barnen och stötta så där lite lagom.
Det är bara att önska grattis på födelsedagen och god fortsättning på det tjugosjunde året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar